Szukaj na tym blogu

wtorek, 5 czerwca 2012

Szybki i pyszny krupnik - przepis

Jedna z moich ulubionych zup, bardzo prosta do przygotowania i jaka smaczna.
W ostatnią sobotę kupiłam 5 skrzydełek z przeznaczeniem na jakąś zupę. Po dokonaniu rekonesansu w domu już wiedziałam, że będzie to krupnik. Przygotowałam:
- 5 dobrze wypłukanych pod zimną bieżącą wodą skrzydełek kurczaka,
- 2 średnie marchewki starte na tarce,
- 5 średnich ziemniaków,
- 3 garści kaszy jęczmiennej,
- 2 kostki rosołowe,
- sól, pieprz, grzybek suszony do smaku, ziele angielskie, liść laurowy.

Skrzydełka z dodatkiem kilku ziaren ziela angielskiego, grzybkami suszonymi i listkiem laurowym gotowałam na wolnym ogniu około 15 minut. W tym czasie obrałam i pokroiłam w kostkę ziemniaczki, wypłukałam kaszę, zmieniając jej kilka razy wodę. Do Wywaru mięsnego dodałam ziemniaki, marchewkę i za chwilę kaszę. Tak musi się gotować jakieś 20 minut, aż kasza i ziemniaczki będą miękkie.
Dopiero wtedy dodałam kostki rosołowe i doprawiam do smaku.
GOTOWE !!!
Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałam :P
Smacznego :)))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz